Dringende interventies in appartementen bij toestanden die gevaar opleveren (lekkages, verstoppingen, waterinfiltratie via gemeenschappelijke delen of andere appartementen)
In de gemeenschappelijke ruimtes
Pannes en defecte toestellen: verlichtingsarmaturen, poorten, liften (niet in geval van blokkering of opsluiting in de liften, daarvoor bel je het noodnummer dat aangebracht is in de liften)
Alarmmeldingen van de pompinstallaties
Problemen in de afvalbergingen
Ongedierte in park en gemeenschappelijke lokalen
Andere
Inbreuken op het RIO (zie brochure "Leefregels")
Voorstellen tot aanvullingen of wijzigingen RIO
Adresveranderingen, aanmelden van nieuwe huurders
Naamplaatjes, sleutels aanmaken.
Inzage in persoonlijk dossier en de algemene boekhouding (na afspraak)
Aanbrengen van agendapunten voor de AV (3 weken vóór AV)
Defecten aan de elektrische installatie (verlichting en stopcontacten)
Verstoppingen van afvoeren (keuken, sanitair)
Barsten in pleisterwerk
Afschilferend schilderwerk
Defecten aan ramen en deuren
Huurders nemen hiervoor contact met de eigenaar.
Andere
Zaken of gedragingen die niet in het RIO staan kunnen (onbewust) ergernis veroorzaken bij andere bewoners. Voorbeelden: aanhoudende nachtelijke lichthinder, penetrante geuren vanop terrassen of in de hallen, deuren van inkomhallen en appartementen laten toeslaan.
Neem zelf rechtstreeks contact met de betrokkene en probeer het probleem op een beleefde manier uit te praten. De syndicus noch de RME kunnen hierin tussenkomen.